Sunday 30 December 2012

Persahabatan

ASSALAMUALIKUM 

Okay , kini bermulannya pelajaran Sem AKhir di PSMZA dalam masa 4 bulan sahaja . 
Good Luck ! Berusaha Guys!

Guys! sebelum itu nak tanya kowang ada tak sahabat sejati , yang ada wakt
u kowang menangis , susah senang sahabat itu tetap ada di sisi walauapapun yang terjadi *wujudkah ?

Zaman sekarang ni susah nak mencari seorang sahabat yang sanggup berkongsi suka dan duka. Malah dah ramai yang langsung tak menghargai lagi erti sebuah persahabatan. Bila kita ketawa, ramai yang ingin berkongsi kebahagiaan itu bersama tapi bila kita menangis, berapa ramai yang akan berduka bersama kita?


Ini adalah bagi pendapat aku , dan juga pengalaman yang aku pernah ada dari sekolah rendah sampai sekarang la dalam masa 20 tahun ini . Erti persahabatan , tak pernah lupus dalam jiwaku, meskipun nilai – nilainya pudar dibawa arus masa. Dalam dunia ini, kita tidak punya sesiapa kecuali diri sendiri , tetapi dalam kita bersendiri, kita beruntung kerana mempunyai seorang sahabat yang memahami kita. Sebagaimana kita mengharapkan keikhlasan dan kejujuran seorang sahabat, begitu juga dia.

Sepanjang kehidupan aku yang dah 20 tahu ini , macam-macam dugaan yang datang dalam hidup berkawan. Orang pernah kata bukan setakat alam percintaan jer ada dugaan , alam persahabatan pun ada dugaan nye tapi yang lagi dasyat la *btol ke ayat aku ne . KebiasaanNya , Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan untuk mengelak pergaduhan, tetapi kerana sahabatnya, dia memberanikan diri menegur apa yang salah. Sahabat tidak akn pernah membalas penumbuk dengan bunga tetapi memberitahu apa yang amat menyakitkan dengan tujuan sahabatnya akan berubah. Dan juga cara 'cakap belakang', tersangatlah mengecewakan sebagai seorang sahabat.

Sahabat sejati , bukan senanag untuk di temui zaman sekarang amat payah , tak semua sahabat yang ikhlas nak berkawan dengan kita . ada jga sahabat yang sanggup tukam kita dari belakang demi kepentingan diri dan kepuasan dirinye sendiri itulah yang aku pernah kena, dalam masa yang sama juga berkawan dengan kita sebab banyak duit haaa itulah yang selalu berlaku dalam bersahabat *sweetz kn . Walaucamnepun kowang renung2kan lah yer ;) kogsi sjer jangan ada yang terasa plak yer 



"Mempunyai seorang sahabat sejati lebih berharga dari berjuta kawan yang mementingkan diri sendiri
“Diwaktu senang, kekawan mengenal kita. Dalam kesusahan, kita mengenal kekawan kita.”


1 comment:

  1. thats right~ a true friend is hard to find... :)althougth you forget about me..but i dont :)cause you are my friend...always been~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...