Friday 21 December 2012

7 Pelangi-ku Ukir Indah Namamu

ASSALAMUALIKUM

Hari ini 121212 , cantikkan tarikah tu :) okay , kowang mesti tak faham kan apa yang di maksudkan tajuk aku hari ini "7 Pelangi-ku Ukir Indah Namamu" .. sebenarnya ada kisah di sebalik lagu ini .. bukan cerita aku tetapi kisah seseorang yang juga memberi aku semangat dan terusakn hidup supaya aku tidak pernah putus asa dalam kehidupan ini . 

Bermulanya kisah , aku mula mengenali dia ini agak lama boleh di katakan dia senior aku .. Setahun juga perkenalan tapi perkenalan yang agak kelakar sebab apa taw , first tegur dia aku cakap camne 

Aku : Abg , lambat lagi ke makanan kami ne! *nada marah
Dia : Sabar jap , t siap la
Aku : Lama gila nak siap, lapar dah ne *marah lgi

Aku tak kan lupa ayat-ayat ini hehe .. agak kelakar , selama setahun dia cuba nak cari aku tapi tak jumpa sebab tak tahu nama aku. Aku tak kan lupa masa mula-mula perkenalan aku dan dia .. dia banyak beri aku kata-kata semangat sewaktu aku berputus asa , menangis, kecewa. Dia sentiasa ada untuk aku waktu aku susah dan senang, banyak ceriata yg dia ceritakan tentang kisa-kisah kehidupan dia yang tak prnah aku alamai apa lagi pengalaman, boleh di katakan aku masih belum di dunia luar belum mengenali orang *mksdnye sikap. Sepanjang perkenalan aku dan dia, aku mula megenali sikap manusia yang mungkin kita sendiri pun rasa tak selesa. Kisah-kisah dia yang banyak berikan aku pedoman dan semangat, dalam apa jua dugaan yang datang kena hadapinya dengan ikhlas :) Insyallah kalau ada Jodoh aku terima dia buat selamaNya, tapi buat masa ini aku dan dia belum fikir ke tahap itu kerana masing-masing terikat dengan komitment masing-masing dalam usia yang muda tak mungkin aku fikirkan lagi , Fokus my study first :)



Setakat sini kisahnya, panjangkan maaf la kalau kowang rasa bosan just nak berkongsi
Bye2 !


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...